torsdag 25 november 2010

utan vantar

Vad tänker föräldrar på som skickar sina barn till förskolan utan vantar och mössa när det är snö och strax runt nollan? Barnen vill inte gå ut eller också ber föräldrarna oss att vi inte ska gå ut. Det börjar bli tjatigt att på varenda utvecklingssamtal ta upp utevistelse och lämpliga kläder. Givetvis är ju inte alla föräldrar på detta vis. Vilket är tur. Det finns ju inga dåliga väder bara dåliga kläder sägs det ju.

Fick mig ett gott skratt idag. Var inne på en annan avdelning ca en timme då mina barn gått hem. En fyraårig pojke där ville att vi skulle leka med bilar vilket jag gärna gjorde. Han sa fröken flera gånger och jag frågade honom om han inte visste vad jag hette? Nej bokstav sa han då. Mitt namn börjar på m sa jag till honom. Mer bokstav sa han. Han fick ma av mig. Han funderade ett tag och föreslog mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar