söndag 12 juni 2011

hemma från Pålsboda

Bra helg som vanligt med god mat. Hugo och Harry var med och hämtade oss vid tåget. Denna gång vakna. De blev jätteglada för de fina bilarna Sven köpte i Berlin och körde runt med dem hela kvällen. Igår var vi hos dem nästan hela dagen så brorsan och Emily kunde uträtta lite ärenden. De förstod äntligen att deras pappa är min bror, fast han var stor inte liten. Svårt att förstå innebörden av lillebror när man är vuxen. Hugo slog till Harry utan anledning och jag sa ifrån argt till honom och det var som att flyttas 30 år tillbaks i tiden när brorsan var i deras ålder. Hugo slog i buskarna på huset, gick med armarna i kors och mumlade för sig själv. Tillslut blängde han på mig och skrek: Jag tycker inte om dig längre. Jag drar till farmors hus. Men han gjorde aldrig allvar av hotet. När vi gick tyckte han om mig igen och jag skulle komma tillbaka imorgon vilket jag också gjorde. Idag blev det en skogspromenad.

Om 3,5 veckor när vi har semester åker vi dit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar