lördag 31 december 2011

Uppdatering

Vilket julfirande det blev i Pålsboda. Blåst natten mot annandagen och firandet fick bli hos min syster. Hon gjorde en god lassagne och vi delade ut julklapparna hos henne. Mamma, pappa och jag delade ut våra julklappar då vi kom hem igen. Fick många bra julklappar igen. Böcker och biljetter till Jill Johnson bland annat. På natten blev det strömlöst igen. Inte konstigt då träden föll som käglor och många låg mot ledningen. Vi var på promenad tidigare på dagen och tittade på förödelsen. I tisdags var Martina och jag på rean. På MQ gjorde jag ett fynd. En klänning jag tittat på för några veckor sedan. Den var nu nedsatt till halva priset. Var visserligen lite lång. men det lovade Mathilda att fixa. På onsdagen hade jag hand om Hugo och Harry. Tyckte lite synd om Harry. Han frågade efter Sven varje dag. Lika besviken varje gång att han var kvar i Göteborg. HAn blev överlycklig då vi ringde till Sven i onsdags och berättade länge och väl om sina julklappar och att vi skulle titta på film. Filmen var bilar 2. Tycker dock ettan var bättre. Fick lova Harry att ta med Sven nästa gång jag hälsar på. Roligast på hela julen var dock Harrys min då han öppnade sitt paket med verktygs lådan: Tack snälla nu är jag som Folke.

Nu sitter jag och lyssnar på alla raketer utanför och Sven har åkt till jobbet. Vi firade dock innan han åkte med tre rätters middag och imorgon blir det bio och middag på stan. Gott Nytt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar