tisdag 17 november 2009

snoka

Vi hade promenaddag idag med de stora barnen jag och en kollega från andra avdelningeen. Vi gick och hälsade på på min nya arbetsplats. Barnen där var på andra sidan huset så baksidan var fri samtidigt som man kunde prata lite med folk som jobbade där. Jag och den jag jobbar ihop med var tydligen önskade på det nya stället. Tydligen har vi gott rykte i området. Känns kul att höra. När jag sa detta när vi kom tillbaka till förskolan säger hon jag jobbar ihop med att det inte alls är säkert att hon ska flytta med. Det är samma kollega som sökte nytt jobb men ångrade sig. Isiotiska kollegan behövde vi ju inte göra något åt eftersom hon ju sökt skola. Hade vi inte gjort något hade hon ju varit kvar än. Man kan inte vara så konflikträdd om man ska kunna trivas. Hon är den första att klaga men vågar aldrig säga vad hon tycker om ingen annan sagt det först. En överflyttning av personal innebär ju bara att man flyttar över till nya stället det blir ju ingen intervju eller så. Kollegan kanske bara följer med om hon får löneförhöjning sa hon också. Skulle inte tro det med den ekonomi som Göteborgs stad har.

Något vaccin blev det inte. Det var slut. Tidigast i nästa vecka är det min tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar