tisdag 16 februari 2010

brandstationen

Det var Sven som följde med om ni inte gissat det. En av pojkarna sa glatt: Titta fröken Sven har kommit. När han fick veta att Sven skulle följa med blev han överlycklig. Det blev de andra två med för den delen. En annan fröken och barn från en annan avdelning följde också med så sammanlagt var vi tre vuxna och sju barn. Det var väldigt mycket barn, men våra barn skötte sig överlag bra.Inne på brandstationen fick vi titta på brandbilarna och ambulanserna och det var även uppvisning ute på gården hur man skulle göra om det började brinna i en kastrull eller hur man ska kväva elden om det börjar brinna. När de visade det med kastrullen sa två av pojkarna på min avdelning att de undrade om Kristina visste hur man skulle göra. Det är vår kokerska. Vi gick också en poängpromenad inne på brandstationen. Angereds brandststion hade bättre uplägg än Gårda där vi var idag. Mitt i allt upptäckte en av tjejern från den andra avdelningen som lagt beslag på Sven att han hade en ring. Hon frågade raskt varför och han svarade att han var gift. Med vem då frågade hon. Med Marika så klart svarade en av pojkarna. Hon såg väldigt förvånad ut. På spårvagnen hem fick vi visa ringarna båda två. Hon såg att de var lika och sa att de var fina men jag undrar om hon förstod ändå. Mer frågor lär säkert ställas om detta. När Sven klev av efter några hållplatser för att åka till jobbet undrade hon om jag var ledsen. Varför Då undrade jag. Jo för att han den där min man hade gått av spårvagnen. Jag förklarade att han var tvungen att jobba och att jag inte var ledsen för det. Bra tyckte hon och jag hade ju också ett bra jobb på vår förskola.

Efter maten fick två pojkar köra ut matvagnen och prata med Kristina om hur man släcker eld i en kastrull för om hon inte visste det kunde hon hälla i vatten i kastrullen istället för att lägga på ett lock och då kom det en bomb.

Det var semledagen idag så vi fick semlor till mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar