torsdag 4 februari 2010

rörig dag

Hade ställt in mig på att jag nog skulle få stänga förskolan idag p ga sjukdom på en annan avdelning och det då blir någon av dem som slutar 16.30 som får vara kvar. Mycket riktigt så blev det så. Vid strax före 16.00 kom hispig vikarie från avdelningarna på andra delen av förskolan och frågade var personalen var. Det var bara att rusa dit med barnen, lärarstudenten och lämna en ostädad avdelning. Personalen jag skulle stänga med kom i sakta mak från sin halvdagsplanering. Alla de andra barnen hade jag inte en aning om vad de hette. Det blev en salig röra med barn och föräldrar överallt. Mitt i allt detta kom ett bud med paket som skulle tas om hand. När allt lugnat ned sig kunde jag gå in och städa avdelningen tack vare att lärarstudenten fanns. Vad hade jag gjort utan henne? Larma själv första gången gick också bra. Tror jag åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar