fredag 14 maj 2010

ett barn per personal

Det var vad vi hade på jobbet idag och vi hade fem barn idag. Det skulle ha varit 14. Det känndes lite bortkastat att jobba idag. Jag hade ju kunnat vara hemma och skriva på slutuppgiften i delkursen barnlitteratur i stället. Det får bli helgens nöje. Läraren har lagt ut ett dokument på 2 A4 hur det ska se ut. Tvätt blir också ett av helgens nöjen. Barnen på jobbet frågade mycket oroligt i onsdags om jag visste hur jag gör när man tvättart? De har snappat upp att det oftast är Svens syssla annars.

Fisk blev som vanligt fredagsmiddagen med en god cider till.

Föresten är det en pojke på mitt jobb som kommit på att det inte heter krona och klave när man singlar slant. Det heter kungen och kronprinsessan.

Fick också höra idag av en pojke att han har två cigaretter hemma. Det får ju inte barn ha svarade jag. Jo man har dem i saft, cola och juice och jag känner en flicka. Hennes pappa har riktiga cigaretter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar