lördag 8 maj 2010

Tacos

Det blev kvällens mat.

Annars bjuder Göteborg mest på regn idag. Köpte en chokladask i affären häromdagen ur Viktorias och Daniels bröllopskollektion. Det var god choklad. Det tyckte Sven också.

Igår köpte Sven nya sportskor. Kan någon förklara för mig varför man måste spara gamla utslitna skor i flera år fast de aldrig kommer att användas mer? vi har mycket av just det i hallgarderoben och inget par är mina.

Läste tidningen S på min rast på jobbet igår. Rätt vad det var stod en flicka i dörren till personalrummet. På något vis hade hon lyckats öppna skjutdörren in till avdelningen som var låst. Hon pekade på min tidning och sa "Sinsessan". Mycket riktigt. Madeleine var på framsidan. Hon ville titta i tidningen och kröp mycket nöjd upp i soffan och bläddrade igenom tidningen och vid alla bilder på Viktoria eller Madeleine sa hon "Sinsessan" igen. Behöver jag tilllägga att hennes favoritbok handlar om en liten prinsessa som tydligen finns som barnprogram på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar