tisdag 20 juli 2010

Hemma från Öland

Uppkopplingen på Öland var urusel så här kommer en uppdatering när vi är på hemmaplan igen. Vi var till Borgholm och Solliden i fredags. Borgholm var en mysig liten sommarstad. Bokhandeln hade problem med för lite beställda böcker hörde vi då vi var där. Solliden var väl värt ett besök. Dock blev vi häpna att det var en så liten del av parken som man fick se. I lördags vräkte regnet ned i omgångar så då hade vi en mellandag då vi var i stugan och ner till hamnen i Byxelkrok. I söndags var vi till norra udden och fyren långe Erik. Trollskogen var vi till också. Den gör verkligen skäl för namnet. Att det kan finnas så tät skog på Öland. Vi åt mat på den grekiska restaurangen i hamnen i Byxelkrok. Terazzen har jag för mig att den hette.I går styrde vi kosan hemåt. Vi stannade och åt i Oskarshamn och stannade för natten i Jönköping där vi åt på Bishop Arms. Idag kom vi hem vid 13.00 ca efter ett stop i Knalleland i Borås. Där köpte jag en klänning. Annars har jag inte shoppat så vilt som Sven. En pläd som flyttpresent till Mathilda är det enda andra jag köpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar