torsdag 5 augusti 2010

Det värsta jag varit med om på länge

Vad tänker man på som förskolepersonal när man skäller ut en stackars mamma när hon är en kvart sen att hämta sitt barn och sedan tala om för mamman att hennes flicka var själv på förskolan tre timmar med två personal? Ska de få föräldrar som har jobb hos oss inte kunna sköta dem? Jag blev helt målös. Dessutom skedde detta inför flickan. Jag gav mig inte in i dsikussionen men det kändes obehagligt. Jag kunde dock prata med mamman då kollegan svarade i sin mobil mitt under samtalet. Det är ju tyvärr sådant här som ger förskolan dåligt rykte.

Min inskolning blir mellan 10-13 nästa vecka. Mamman och jag möttes på halva vägen. Han kom dessutom och hälsade på med sin pappa på eftermidagen och lekte i sandlådan en lång stund. Eftersom vi bara hade två barn passade jag på att bekanta mig med honom och det gick bra efter en liten stund. Så man kan väll säga att inskolningen har börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar