måndag 9 augusti 2010

Inskolning

Vilken duktig kille jag skolar in. Jag älskar att jobba där jag gör men vilken skillnad när både föräldrar och barn kan svenska. Mamma var med en halvtimme innan hon gick och han frågade inte efter henne en enda gång. Vi lekte både ute och inne. Bilar i alla dess former var favoriterna. Lunchen gick också bra fast laxbiffarna smakade han bara på innan han spottade ut dem igen och bestämt hävdade att det var kalkon. Kokerskan frågade honom om maten var god och fick till svar:"Nej tack men potatisen var god". Efter maten gick vi ut igen och då var det bara två barn ute så han kunde verkligen välja och vraka bland alla leksaker. Imorgon kommer han igen så vi får hoppas att det går lika bra då.

Mina kollegor köpte mitt förslag om när jag ska ha min mattegrupp. Hoppas alla andra gör det också då jag fr fram förslaget på studiedagen.

1 kommentar:

  1. Hej! Måste vara härligt när inskolningen går bra. Alva hade sin första dag idag efter semestern på en helt annan förskola och med helt andra barn det enda hon känner igen är 2 fröknar men det verkar som om det kommer gå bra. Nästa vecka är ordningen återställd vilket känns bra för Alvas skull. /Cecilia

    SvaraRadera