torsdag 7 oktober 2010

Inget av jobben

Sven fick inget av jobben han sökte. Otur då det ändå var fyra stycken.

Helgen i Pålsboda var bra. Hugo och Harry var hos mamma och pappa då jag kom dit. Pappa talade glatt om att alla tre pojkarna sov då de varit på en långpromenad i skogen. Den tredje pojken var Sven. De vaknade snabbt efter att jag kommit dit och Hugo och Harry fick sina paket så jag är inte sömnig lästes fyra gånger på samma kväll. Vi åt en god middag med tårta till efterrätt. Mina systrar kom också och Mathilda fick sin flyttpresent. Hugo gav henne den och sa att den var från tomten. Gissa vem som läste godnattsaga och vilken bok det var?

På lördagen åkte vi till skojlandet och Sven fick verkligen leka också. Vem som hade roligast är väll frågan. Hugo och Harry var helt orädda och klättrade upp i en hoppborg med Sven som slutade i en rutshbana och längst ned skulle jag stå och ta emot. Vi avslutade utflykten med köttbullar på IKEA. Min brors födelsedagspresent var också från tomten.

På söndagen var vi på hästtävling innan det var dags att åka hem igen. Gretas grav var föresten lite speciell. Blommor fanns det så klart och ett Iron Maiden skivomslag från skivan "Live after death". Lite kul tycker jag. Den som satte dit det var min systers sambo som var hästrädd då de blev ihop. Där ser man vad kärleken kan göra.

I fredags och lördags var det föresten 2 år sedan Harrys operationer och han är som vilken två åring som helst. Helt otroligt vad läkarna kan göra.

Har förresten tur. Ännu en helt underbar lärarstudent. Nästa måndag ska vi till Universeum med åtta barn jag och lärarstudenterna. Ska bli jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar