måndag 18 oktober 2010

Universeum

Dagens utflykt blev uppskattad. Vad jag inte fattar är varför ormarna ringlar som tokiga när jag tittar på dem? Speciellt i ormgropen med svenska ormar som väll dessutom ska sova för vintern nu? Jag hade två barn som höll mig i handen så jag inte skulle vara för rädd hos ormarna. Snällt värre, men vad hjälpte det när alla sju barnene som var med glatt kom och ville titta på ormarna. En pojke talade om att en sådan häftig orm skulle han köpa. Det går nog inte då blir det ju inga ormar kvar sa jag. Jodå han nskulle be att få den i en burk med lock och sedan skulle ndet vara en present till mig.

Vid rockatanken blev jag så illa tvungen att klappa rockorna. Jag kunde ju inte vara feg för allt ansåg två barn. Det kunde jag ju hålla med om och så läskigt var det ju faktiskt inte. de var lite sträva. de flesta barnen klappade rockorna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar