onsdag 25 maj 2011

skogsupplevelse

En av uppgifterna på min nya kurs var att ge barn en skogsupplevelse. Från början hade jag tänkt att det skulle bli bokstavsletning i skogen. Det var dock lite för avancerat för de barn jag fick med mig. Jag hade dock en backup. Jag hade packat ner luppburkar som vi tittade på djur i. Det värsta var att ta upp djur att stoppa ner i burkarna.Som tur var var inte jag rädd. Vi tittade även på barkbitar. Snigeln var lite läskig tyckte barnen. Jag frågade också barnen om det hördes något i skogen. Jo fåglar som pratade sa de. Till deras stora lycka såg vi en av fåglarna i ett träd. Det bästa var dock att det inte fanns några bebisar i skogen. Med det menade de alla nya små inskolningar. Jag ska försöka gå iväg med barnen oftare. De större behöver känna sig uppmärksammade också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar