torsdag 16 augusti 2012

20 av 23

20 barn av 23 är på plats. Blir en bra höst då vi har en väldigt bra barngrupp. Något som driver oss till vansinne är dock alla varför frågor. Tankar om döden har också många barn. Följande utspelades igår mellan en pojke som är fyra och ett halvt år:
-Lever din farmor och farfar?
- Nej de är döda.
-Varför?
-De var gamla och sjuka.
-Jaha. Din mormor och morfar då?
Samma sak som med min farmor och farfar.
-Blev du ledsen då?
-Ja, men min farfar träffade jag aldrig.
-Vad alla är döda. Din mamma och pappa då?
-De är inte döda.
-Vadbra. Sven då?
- Han mådde bra när jag åkte hit i morse och låg och sov.
-Ring honom. Han kanske är väldigt sjuk och redan död.
-Okej jag ringer på min rast.
- Är den snart.
-Ja efter maten.
-Vad bra, man ska inte vänta för länge.

Det var bara att ringa till Sven som mycket riktigt mådde bra. När pojken fick veta det sade han:-Vad bra. Nu kan jag vara lugn.

Vilka tankar som rör sig i deras huvuden. Att det är ett jobb att vara fröken är också svårt att förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar