fredag 24 augusti 2012

Lunchdiskussioner

På lunchen blir barnen vid mitt bord aldrig färdiga för de har så mycket att prata om. Detta pratade de om igår:

- Hur flög din morfar egentligen upp till himlen? Får man vingar när man dör?
- Kanske det.
- Tror inte jag. Det kommer en stor fågel och hämtar en.
- På Somalia finns det en kille uppe i himlen som heter Allah.

Idag låt det så här från en 4 och ett halvt åring som gav sin mamma en slängkyss då hon gick förbi fönstret med lillasyster som skolas in:
- Jag tycker om min mamma. Heter det kysspuss det jag gjorde?
- Nej slängkyss för man kastar iväg den.
-Jaha för kysspussar blir man kär av.
- Varflör då?
- De är på munnen. Har du någon bild av dig och Sven när ni kysspussar varandra?
-Nej det har jag inte.
-Fixa det då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar