söndag 19 september 2010

Valet

Då har man varit och röstat. Jag röstade lika i alla tre valen. Fick frågan av en femårig pojke häromdagen om jag skulle rösta på tanten utanför förskolan. Det sitter en stor valaffish med Anneli Hulten som är för kommunalfullmäktige i Göteborg på vår grannförskola. På valaffishen står: "Mer sagostunder i förskolan". Jag sade att jo jag skulle rösta på henne. Då ska jag säga till mamma att rösta på henne också sade han då. Många föräldrar har frågat mig vad de ska rösta på. De tycker det är svårt att välja. Jag har svarat så gott jag kan. Oftast har de också frågat vad jag ska rösta på.

Hoppas innerligt att vi får en ny regering. Reinfelt och company har gjort sitt.

Imorgon ska Sven till Hallsberg igen. Intervju på Banverket. Pappa kommer och skjutsar honom. Hallsberg är inte stort men Banverket ligger inte i Centrum av Hallsberg utan i en utkant. När vi ringde pappa i torsdags och frågade om skjuts sade han: "Självklart jag gör allt för att få hem alla mina barn igen". det är inte utan att det skulle vara trevligt att flytta hem igen. I fredags ringde mamma och talade om att Hugo och Harry säger våra namn helt rent nu. De pekar på bröllopsfotot och talar om att Sven är Harrys och Marika Hugos. De vill också ha paket. Många, många när vi kommer dit nästa gång. På lördag ska jag på bokmässan så vem vet det kan nog bli lite paket då.

Sven åker till Hallsberg tre gånger på lika många veckor. Vi ska dit båda två nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar