fredag 31 december 2010

Gott Nytt År

Har ätit en tidig nyårsmiddag. Sven är på jobbet. Han anmälde sig frivilligt till att jobba natt. Fast jag är ju van. Men lite tråkigt är det. Vi åt trerätters innan han åkte iväg. Räksmörgås, karibisk fläskfile och bärpanacotta till efterrätt.

Här kommer decembers boklista.
Niceville av Kathryn Stockett
Grannen av Buthler & Öhrlund
Babylon av Camilla Ceder
Återkomsten av Tamara Mc Kinley
Bäst var Återkomsten.

Jag har i flera år skrivit läsedagbok. Förr om åren enkla sådana med bokens titel, författare och sidantal. I år har jag en mer detaljerad variant som jag hittade på Akademibokhandeln. Det jag redan nämnt är med och diverse betyg på boken och en liten miniresencion. Varje bokår kan sumeras på liknande sätt vilket jag roat mig med ikväll. Jag har läst 69 böcker och 25 150 sidor. Det ni. Och ja. Jag hinner med annat än att läsa böcker också.

Det nya året inleds med en hektisk månad med både bra och tråkiga saker. 5 födelsedagar varav en Svens 40 årsdag och en begravning. Morfar begravs nämligen 14 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar