fredag 16 oktober 2009

snöblandat regn

Hur får man barn att förstå att snön inte ligger kvar på marken när den är blandad med regn? Jag var ute med de 6 största barnen på gården. De cyklade och letade mask i väntan på att få åka pulka. När vi gick in hade de fortfarande inte åkt pulka men det kanske skulle gå på eftermidagen trodde de. Barnen hade också en diskussion om hur många gudar det finns. De kom på att det finns en i himlen och en nere i marken.

En flicka kom fram till mig och frågade om jag ville veta tre saker. Jo det ville jag sa jag då. följande fick jag veta:
1. Jag tar av mig glasögonen när jag sover.
2. Sven bara prartar och pratar.
3.Förra fredagen reste jag till Hugo och Harry.
1 och 3 vet hon stämmer. Hur hon fick för sig nummer två vet jag inte.

2 kommentarer:

  1. Sven kanske är mera känd än vad vi vet?

    SvaraRadera
  2. Hahaha!!!!....vad roligt, hon har snappat upp en hel del den där lilla tjejen.

    SvaraRadera