torsdag 28 januari 2010

Allt är mitt fel

Gamla kollegan går runt och är jättesur på grund av nya schemat.Allt är mitt fel för att jag gick med på ett så dåligt schema. fast vi egentligen aldrig hade något val. Bygger det på att det är två som är tidiga och man är riktigt tidig omväxlande blir det omöjligt att hålla ordning på hur man ska jobba då man är tidig om det hela tiden växlar. Vill hon vara sur så visst. Jag behöver ju inte vara det för det. Jag försökte upprepade gånger diskutera schemat med henne men hon hade ju aldrig tittat på det. Sedan var hon sur på att vi redan valt vilka rader vi skulle ha. Det var bara önskemål och hon har inte något speciellt någon dag i veckan, men det var inte bra ändå. Det kan nog ändå bli riktigt skönt med fasta dagar och veta hur man jobbar utan att hela tiden ha med almanackan.

Mina matteuppgifter som jag ska göra för min kurs räkning går hittills helt lysande. Har gjort två redan. Den vi gjorde idag var väldigt kul fast det var något så enkelt som former i olika färger. Cirkel,triangel,kvadrat och rektangel. Barnen ville aldrig sluta.

Har haft problem med min jobbmejl i flera veckor och det blev äntligen löst häromdagen. Man ska tydligen inte gifta sig. När min anställning flyttades över blev det med mitt gamla efternamn. Snart tre år räcker tydligen inte för att det nya efternamnet ska finnas överallt.

Dagens fråga: Kan ni gissa vad pinnkött är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar