fredag 1 januari 2010

nyårsdagen

Varför går denna dag altid så fort? Kanske för att man sover längre och går upp senare.

Får dåligt samvete att jag inte hann hälsa på morfar. Han hade pratat med mamma idag och undrat om jag var hemma i Göteborg igen. Får försöka hinna med ett besök hos honom nästa gång.

Maten igår var underbar. Vi kan mycket väl tänka oss att beställa därifrån igen.

Hör och häpna Sven vill till Fjällbacka igen. När vi var där sist hade han inte läst en enda Läckberg bok. Nu har han läst tre och vill gärna se platserna som är med i boken. När jag berättade om platserna som var med i böckerna då vi var där fick han inte samma bild som jag.

Kunde Sven få mig att läsa Fogelström ska jag väll lyckas få honom att läsa en av mina favoritförfattare.

1 kommentar:

  1. Rätt tänkt. Man KAN lära gamla hundar sitta. På honom bara!

    SvaraRadera