onsdag 20 januari 2010

Orm på jobbet

Har packat inför Växjö resan i morgon. Ska bli kul att se hur kursen är.

På jobbet går allt sin gilla gång. Två pojkar blev osams om villka färger fåglar kan ha. Jag hämtade en naturbok vi har där det mesta finns. De blev snabbt nöjda då de hade rätt båda två. Den ena pojken gick hem, men jag och andra pojken fortsatte titta i boken. Då kom han på att jag är rädd för ormar. Han ska köpa en riktig orm till mig i present och om jag inte vill ha den kan Sven ha den på sitt kontor. Jag frågade honom om han inte trodde att folk på Svens jobb var rädda för ormen. Jo det var de nog men det var det som var meningen. För om de inte ville jobba blev de tvungna att titta på ormen. Ville de fortfarande inte jobba blev de tvungna att klappa ormen.

1 kommentar:

  1. När barn hittar ens ömma punkter så får man akta sig lite. Tur att de är för små för att sätta planerna i verket.

    SvaraRadera