måndag 18 januari 2010

Varmare

Nu fryser jag inte hemma längre. Innertemperaturen gick genast upp när det blev varmare. Snön är på väg bort. Ovanligt med snö här i nästan en hel månad.

Barnen vänjer sig så sakteliga vid den nya förskolan. Dock är de stora pojkarna mer vilda än tama på eftermidagen. Det ska vi nog kunna råda bot på när vi hunnit på ordning på allt. En uppgift jag hittade på i all hast höll dem dog sysselsatta i 45 juvliga minuter. Får man tycka det som förskollärare?

Nytt schemaförslag fick vi idag. Ser bra ut tyckte jag.Vi har dock haft rullande schema alla dagar. Detta schema bygger på tre fasta dagar och rullande måndag och fredag. Min kollega som jag jobbat med förut kan absolut inte tänka sig fasta dagar. Det kan nog bli rörigt om inte hela huset har samma schema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar