måndag 5 april 2010

Boktips

Kom på i går att jag varje månad ska lägga ut en lista på Bloggen över vilka böcker jag läser. Jag kommer också skriva vilken bok jag gillade mest varje månad.Eftersom tre hela månader redan gått blir det tre listor i detta inlägg:

Januari
Anna Jörgensdotter-Bergets döttrar
Michael Katz Kreefeld-Stormvarning
Karin Fossum-Döden skall du tåla
Liza Marklund & James Patterson-Postcard Killers
Stormvarning var bäst

Februari
Anne B Ragle-Berlinerpopplarna,Eremitkräftorna & Vila på gröna ängar
Nora Roberts-Dödligt villospår
Håkan Östlundh-Jag ska fånga en ängel
Dödligt villospår var bäst

Mars
Katarina Wennstam-Alfahannen
Viveca Lärn-Sanningen om Saltön
Carin Gerhardsen-Vyssan lull
Anne Holt-Frukta inte
Vladimir Orasky-Även i Backa Röd är himlen blå
Viveca Sten-I grunden utan skuld
Dött lopp mellan Vyssan lull och I grunden utan skuld.

Hur kommer jag då i håg alla böcker jag läser undrar ni. Jo jag brukar skriva upp alla böcker jag läser efter att jag läste om en man i gp som var bokmal och på ett år läste 20 böcker. Jag ansåg att jag läste mer och rätt hade jag. Jag är nu inne på trredje året i detta notterande. Jag köpte till och med en speciell läsedagbok i mars där jag skriver in alla böcker.

Hoppas detta inlägg ger alla som läser detta lite boktips.

Påskvädret har varit sådär. Påskafton var bäst. Långfredag och annandagen regn och grått. Igår sken visserligen solen men det blåste av bara den.

Väntar nu på middagen. Stek och potatisgratäng.

1 kommentar:

  1. Boken Även i Backa Röd har ingen författare. Förordet är skrivet av Vladimir Oravsky men boken är skriven av många olika författare med Ulf Diktonius som redaktör.

    SvaraRadera