tisdag 6 april 2010

kulturell

Var på biblioteket med tre barn idag. Minsta tjejen som fyller tre år i juni hade aldrig varit på biblioteket förut tror jag. Hon tittade storögt på alla böcker en lång stund. Jag talade om för henne att man fick titta på böckerna och det gjorde hon för att sedan sätta tillbaka dem. Efter att jag tittat på hur hon gick tillväga en stund sa jag att vi skulle låna med oss böcker till förskolan. Då blev det fart det blev en stor hög när hon såg att pojkarna som var med hade varsin stor hög. En pojke på biblioteket upplös oss om att man bara fick låna 50 böcker. Vi lånade 22.

På samlingen fick jag höra en ny sång. Barnen fick välja ur en låda med djur och figurer. En pojke plockade upp en figur som jag brukar leka är jag när jag berättar om när jag var liten. Sången var så här: Jag bor på en bondgård en liten fröken jag är och när jag blir arg låter jag så här:IIIII. Denna sång ledde till en livlig diskussion om hur jag egentligen lät när jag blir arg. Om ni inte busar behöver inte fröken bli arg sa en flicka då varpå en pojke upplös henne om att alla normala barn busar. Så detså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar