tisdag 13 april 2010

duktig för idag

Har skrivit det längsta inlägget nånsin på Blackboard idag. Nöjd med mig själv. Hann inte med allt på min planering igår som vanligt. Hos oss är det så att om någon i personalen är sjuk ska man ringa senast 13.00 och tala om ifall man kommer dagen efter. det gjorde då inte kollegan som var sjuk. Jag fick ringa 13.40 och då babblade hon om allt och inget i 20 minuter innan jag fick stopp på henne. Sedan var det bara att ringa vikarie. Hade hon varit jättesjuk hade jag väll kunnat förstått men orkar man sitta på balkongen och röka kan man ringa jobbet också.

Imorgon får vi en ny flicka. Så nu har vi 20 barn i barngruppen. Min nyaste kollegta har hand om inskolningen. Vi vet inte om hon är kavr i höst men jag hoppas på det. Min äldsta kollega tyckte att hon eller jag skulle ha inskolningen men nu är hon ju sjuk och man kan inte alltid få som man vill. Jag har de "tyngsta" barnen just nu och orkar inte med att fokusera fullt ut på en inskolning. Jag tror det kommer att bli jättebra. Vem vet hon kanske blir kvar i höst också. Hoppas det.

Ket har jag fixat idag också. Varsin boll med bilar eller Kakao som Hugo och Harry säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar