fredag 30 april 2010

regnig valborg och boktips

Det regnar och Angered är bara en grå dimma. Annars brukar man kunna urskilja husen i Hjällbo från köksfönstret. Sven jobbar och hoppas på en lugn natt nu när det regnar. På tal om Sven fattar inte jag och en sexåring på jobbet oss på hans ideer. Jag ringde för att kolla om han köpt fisk till mig och det hade han gjort. Jag skulle komma upp till hans kontor och hämta en verktygslåda som var våran på vägen hem tyckte han. Vad vi inte kan förstå är varför han inte kunde ta den själv. Undra kan man.

Här kommer månadens lästa böcker:
Jag ska bara fixa en grej i köket av Moa Herngren
Svärmaren av Anna Bovaller
Älskade Poona av Karin Fossum
Dynastin Ravenscar-Att vara Elizabeth av Barbara Taylor Bradford
Av jord är du kommen av Mikael Bergstrand

Bäst denna månad var Svärmaren tätt följd av Av jord är du kommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar