onsdag 16 juni 2010

barngruppen klar

Nu är det klart tror vi vilka barn vi får i hösten. Han som skulle haft stöd kommer inte utan vi får en annan kille istället. Plus tvååringen vi redan visste om och en tvillingpojke från en annan avdelning. De bröderna behöver gå på olika avdelningar på huset så de blir fortfarande kvar på samma förskola. fördelen med ett stort hus.

Var på teater idag med hela gruppen. Vi var tre personal plus min lärarstudent som hade ansvar för 12 barn. Helt plötsligt hade jag 10 barn hos mig men ingen ytterligare personal. Det var en musikteater som gick ut på att barnen skulle dansa och röra på sig. Jag kan hjälpa dig om du tycker de stora barnen inte får röra på sig sa en av kollegorna när hon till slut kom. Det var väll självklart att barnen fick röra på sig men alla ville ju inte. Jag kan ju inte vara på två ställen samtidigt. Blir det inte bättre i höst får vi prata med chefen. Hon har gjort flera sådana här saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar