lördag 12 juni 2010

torsdag,fredag och lördag

I torsdags vid mellanmålet hade vi en diskussion om våran farmor,farfar, mormor och morfar levde. Barnen frågade mig och jag sa att bara min morfar levde.Vem halshögg de andra då frågade en pojke? I hans värld är det tydligen det man dör av. Cancer, hjärtsjukdom och Alzheimers i kombination med ålderdom var tydligen inget man dog av. På kvällen var det dags för personalfesten. Vi åkte Paddan i spöregn och åt sedan middag på restaurang Trädgårn. De hade tyvärr inte kapacitet för attservera 400 personer. Först kom moset och efter mycket länge kycklingen och sedan såsen. Det var ändå trevligt men jag äter godare mat hemma på fredagarna då vi äter fisk från fiskboden.

Igår var det sista dagen för den första flicka som jag skolade in då jag började jobba som förskollärare för fyra år sedan. Det är inte utan att det känns lite vemodigt och sorgligt. Hur det än är skapas det speciella band mellan barn och inskolningsfröken. Flickan sa hela dan att hennes mamma skulle komma med blommor. Det gjorde hon väll också enligt flickans syn att se på saken. efterrättsskålar i porslin med blommor på. Jag fick lova henne att inte gråta för mycket när jag åt glass och tänkte på henne för då kunde glassen smälta. Hon gav mig massor med kramar och pussar innan hon gick hem.

Idag regnar det och blåser. Jag har dock trotsat vädret och varit en runda på stan för att lämna in en tröja jag köpte i onsdags och upptåckte var trasig i luvan då jag skulle ta på mig den i torsdags. Min storlek fanns inte kvar men de beställer en ny. Jag var till affären och handlade lite småsaker också och Sushi till middag. Marianne och Leif var här på fika också. Jordgubbspaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar