onsdag 2 september 2009

Hur länge tror chefen att vi ska orka?

Jag är väldigt trött på att jobba för två. Idag giock idiotiska kollegan in 10.45 med en pojke som slagit sig och kom inte ut igen. Hon tog in fler och fler barn och jag litade på att det som skulle göras inne blev gjort. Jag kom in 11.25 med de sista barnen. Då var det ej dukat. Det var min uppgift som var tidig, jag hade hand om barnen ute om var hennes uppgift. Det blev till att duka i en faslig fart då vi äter 11.30.Barnen kunde hom inte hålla reda på, de var överallt. Man får vara lite flexibel i vårt yrke och göra det som behövs. Hon går runt som en häst med skygglappar. Man kan inte heller begära att en vikarie ska kunna allt. Det är olika rutiner på olika ställen. Jag ska ta upp detta på vår planering på måndag.

Inskolningen gick bra idag också fast gå ut själv med mig var inte att tänka på. Mamma var med ut ett tag och gick sedan in. Pojken var själv med mig ca 45 min och allt gick bara bra. Skönt att något fungerade iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar