fredag 4 september 2009

Var är mamma?

I dag kom min inskolning på att mamma lämnar honom. När hon gick satt han och lekte. Efter 3 minuter kom han på att hon var borta. Han gick och tittade i alla rum och när han såg att hon var borta började han gråta. Jag fick ta upp honom men inget dög att leka med. På gården kunde vi inte vara för det var en stor och djup vattenpöl då en brunn var igensatt som altid när det regnar mycket. Tillslut fick jag gå med honom och tre flickor till lekparken precis utanför jobbet. Det var som att trycka på en knapp. Så fort vi kom ut slutade han. Efter ett tag somnade han i en däckgunga. Jag flyttade över honom i mitt knä och en kollega från andra avdelningen hade lämpligt nog varit iväg med tidningar och hade vagnen med sig. Där lade vi honom och han fortsatte sova. Väl inne igen baxade vi med mammas hjälp ned honom på en madrass där han fortsatte sova. Inte lätt om man är van att sova klockan 11. Kan han inte hålla sig vaken får han sova och äta senare då inskolningen är klar. Det är inte första gången vi gör så. Denna mamma har absolut inte något emot detta. Hennes pojke är liten och alla rutiner kommer efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar