tisdag 29 september 2009

urspårning

En spårvagn spårade ur i Angered på eftermidagen. Vi slutade tidigt, alla barn hade gått 16.05 så vi stängde och gick mot spårvagnshållplatsen. Då fick vi veta att det inte gick några spårvagnar. Ersättningsbussarna räckte inte på långa vägar som vanligt. Folk stod tryckta mot dörrarna. De bussar som kom gick till Angered och inte in till stan. Till slut gick jag och två som jobbar på en annan förskola till Hjällbo och tog buss därifrån. Där fick man för att man slutade tidigt.

Fick spela bokstavsmemortt idag med två pojkar. De var jätteduktiga. Jag köpte en tjock sagobok på Åhlens som innehöll en hel del sagor. Jag skojade och hade fram min trollstav över boken.En saga med en sköldpadda ville barnen ha och som tur var fanns det en sån. De blev väldigt förundrade när jag började läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar