torsdag 20 augusti 2009

Ännu en dag med idiotisk kollega

Alla har nedräkning på jobbet. Snart börjar skolan eller omplacering. Ännu en dag med dubbelarbete. Inskolningar plus koll på resten av barngruppen. Vi har gruppinskolningar vilket innebär att två skolar in flera barn på samma gång och den tredje har hand om resten av barnen. Att ha gruppinskolning med idiotiska kollegan är något jag upplevt två höstar tidigare och ville inte uppleva dettab igen. Förra hösten var extrem. Jag skolade in 4 barn och hon 2. De hon skolar in blir inte trygga med henne och söker sig till oss andra. De gamla barnen känner sig inte trygga med henne heller. Man är som en åsna mellan två hötappar. Det går ju inte att vara överallt på en gång.

Min lilla inskolning skulle vila idag var det tänkt. Något hon inte alls ville gå medd på. Inne på vilan skrek hon så de andra barnen höll för öronen. Jag gav upp och baxade ut vår vagn på gården. Inte gick det bättre för det. Hon var inte ett dugg trött. Får se om jag lyckas imorgon. Allt annat går bra med henne annars.

Lyssnade på ett intressant samtal idag:
3 åring:
Min pappa sover hela dagarna.
4 åring:
Min pappa också.
5 åring:
Min pappa bara jobbar och jobbar hela dagarna.

Lågkonjunkturen är väldigt kännbar hos oss. Majoriteten av de föräldrar som hade jobb har blivit av med dem

Man äter kebabrulle i Usa om man inte vill ha tonfiskpizza fick jag också veta idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar