tisdag 25 augusti 2009

Envisare unge har jag aldrig träffat på. Idag trodde vår ett och ett halvt åring att man kan gå och trampa på de andra barnen på vilan. Hon fick världens utbrott när jag sa till henne och lade sig med kudden över huvudet och jag fick inte röra henne. Sammanlagt låg hon på sin madrass en kvart idag iallafall.

Idag hade vi en pojke som håller på att sluta med blöjor. Han "kastar" blöjan och är utan hela dagen hos oss. Idag kom han glatt och visade mig att han hade byxor med resår på. Igår när vi skulle gå och lämna ett brev höll han brevet med ena handen och i linningen på byxorna med ena handen. Han hade tydligen sagt hemma att det inte gick att gå på promendad med de byxor han hade igår.

Jag träffade en flicka som gått hos oss förut och hennes pappa på väg hem idag. Hennes fröknar i skolan undrade vilken förskola hon gått på eftersom hon kunde så mycket. Det är alltid roligt med lite beröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar