torsdag 6 augusti 2009

Kollegan som sökt utbildning är fortfarande reserv. Jag ger dock inte upp hoppet än. Idag kom ett och ett halvt åringen som ska börja hos oss och hälsade på med sin mamma. Hon hade tackat ja till platsen och gått till medborgarkontoret själv med blanketten. Så företagsamma föräldrar har vi inte ofta hos oss. Jag kände när de gått att det verkade vara en jättetrevlig familj. En glad mamma som kunde svenska bra och en pojke som log och skrattade så fort jag pratade med honom. Visst jag vet att jag jobbar i det område jag gör och att många föräldrar har svårt med språket, men det kan vara skönt md någon som kan bra svenska som omväxling. Jag kände att den här inskolningen vill jag ha. En så liten kille skolar man inte in om man inte tänker vara kvar. Så små barn knyter väldigt mycket an till sin inskolningsfröken och försvinner fröken efter ett tag försvinner deras enda trygghet. Hoppas kollegorna tycker lika, vilket man inte kan vara säker på.

Sitter på balkongen och skriver detta. Underbart väder. Då är man glad att man har det jobb man har och kan vara ute hela dagarna.

Fick förstoringen från extra film idag. Jag hade förstorat bilden som ligger ute på bloggen då den blev så bra. På en kakelplatta. Det visste jag inte ens gick. Men väldigt bra blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar