onsdag 12 augusti 2009

Goda nyheter

Kollegan som sökt skola blir omplacerad om hon ej kommer in på skola. Det var underbart att höra. Hon har hunnit med en hel del denna termin blandannat skickat hem alla extrakläder med en flicka för att föräldrarna skulle se vad hon växt ur. Flickan blir lämnad och hämtad av sina bröder. Jag fick ringa och skicka lappar i fem veckors tid förra terminen för att få extrakläder på förskolan. Nu har hon inga extrakläder alls. Så mycket har hon inte växt, så nu får jag väll skicka lappar och ringa i fem veckors tid igen. Andra kollegan tar inget annat jobb utan vi får fortsätta jobba tillsammans.Då vet jag att jag har mina två inskolningar och inga fler. Hoppas att detta betyder att jag bara behöver tänka åt mig själv! Imorgon kommer en fyraårig flicka som jag ska skola in. Vår treåriga tornado gav sig på en femårig pojke idag. När vi åt frågade han mycket oroligt om den där konstiga flickan gått hem. Jo det hade hon. Vad skönt hon kommer inte imorgon va sa han då.

Vila med muta funkar hos oss iallafall. En fyraårig flicka somnade i soffan innan mellanmålet igår. Hon vilar inte på förskolan. Hon är för stor, men med Pippi Långstrump CD går det mesta. Dock ställde hon ett antal frågor till mig för att slippa sova. Vilken blomma är finast?, Har Hugo och Harry växt exempelvis. Nu ska vi sova sa jag tillslut. Du sover väll aldrig på förskolan sa hon då. Men till slut tog tröttheten ut sin rätt.

1 kommentar: