tisdag 11 augusti 2009

Guden gör så att det regnar

Det har regnat till och från på förmidagen idag. Efter lunch sa en femåring till mig att det är guden som gör så att det regnar.Jag undrade hur han gjorde då, men det kunde han inte svara på. Jag föreslog att han kanske hade någon knapp och tryckte på. Det hade han inte. Hur gör han då? undrade jag. Fråga inte mer jag vet inte blev svaret.

Ytterligare ett barn en treårig pojke kom idag. Han gick inte in på förskolan förrän matleveransen både kommit och åkt. För säkerhetsskull höll han i sig i verandaräcket så att han skulle slippa gå in. När lastbilen åkt följde han med ut på gården och lekte utan problem. Till min stora förvåning städade han efter både sig och de andra barnen i ösregnet. Vi hade annars tänkt städa när det blev uppehåll. Det var bara att uppmuntra detta. Han blev nöjd och jag blöt men det var det ju värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar