fredag 7 augusti 2009

bokhandel

Idag när jag kom till jobbet läste jag och en femåring tidningen som vi altid gör när han är så tidig att han kommer innan frukosten och jag är tidig. I en annons från Akademibokhandeln såg vi en mätsticka att sätta upp på väggen. Vi har letat efter en sån och jag sa att jag skulle åka och titta efter den efter jobbet. Kan vi inte åka nu säger han då. Vi väntde på den andra femåringen på vår avdelning och åkte sedan. Bara att åka spårvagn var roligt och titta på hur folk betedde sig. Väl på Nordstan gick vi till Akademibokhandeln. Å böcker kan vi låna några säger pojkarna. De är ju vana vid att gå till biblioteket med förskolan minst en gång i månaden. Bokhandeln var ett roligt ställe tyckte båda pojkarna. Så mycket böcker att titta på. Jag undrade för mig själv om de hade varit i en bokhandel förut. Jag ringde pappa när jag kom hem och frågade om jag visste vad en bokhandel var när jag var fem år och det sa han att jag visste mycket väl.Bokavdelningen på Domus i Örebro var det bästa jag visste.

Vi fick vår mätsticka med pirater på iallafall. Det var två stolta pojkar som fick turas om att bära den på väg hem. Ögonen lös på dem då de visade den för de andra pedagogerna. Vi ska sätta upp den på måndag eftersom det var en hel del pill för att få upp den.

Slutsatsen av denna dag är att jag ska fortsätta att ta med mig barnen så ofta jag kan då vi ska köpa saker till förskolan. Deras glädje idag var helt underbar att se.

Ikväll blir det gott att äta. Vi ska äta kräftor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar