tisdag 18 augusti 2009

idiotiska kollegan

Den idiotiska kollegan är fortfarande kvar. Idag klarade hon inte de andra barnen på gården medan jag och min andra kollega hade hand om inskolningarna. Barnen kom till oss och bad om hjälp, barn blev knuffade men det märkte hon inte. Samtidigt som man skolade in fick man lösa diverse konflikter. Tur i oturen att mina inskolningar är så lätta. Fyraåringen var tre timmar utan mamma. Hon had pratat hemma igår om hur roligt det var på förskolan. Ett och ett halvt åringen var själv utan mamma i två timmar. hon grät lite precis när mamma gick. Annars gick allt bra.

Vi har en femåring som varit i Minesota i sommar och hälsat på mormror och kusiner. Hon talade om att i Usa äter man pizza och leker. En gång fick hon jordgubbsglass och till Usa kommer man med flygplan i mammas knä.

Min inskolning från i våras som är två år kände sig övergiven idag. Jag ägnade en halvtimme på eftermidagen åt bara henne. Då märktes det att hon trivdes. Sådana saker fungerar fortfarande då inte alla barn är färdiginskolade och föräldrarna inte börjat skolan allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar